Plaatsen zonder internet - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Plaatsen zonder internet - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Plaatsen zonder internet

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

24 November 2014 | Australië, Dunsborough

Dit weekend was zo’n zeldzame tijd: een tijd zonder internet (want ja heus, die plaatsen waar ze geen internet hebben bestaan nog steeds). Vandaar dat mijn update wat later is (en ook omdat waarbenjij.nu eruit heeft gelegen voor onderhoud). Enfin, vrijdag tot en met vandaag (maandag) waren we weer 3 uur verder naar het zuiden in Dunsborough. Voor zondag stond er voor Kirk en Suzanne een groot feest op het programma, maar de dagen ervoor waren vooral bedoeld om weer even lekker te relaxen. Op zatedagochtend zijn Suzanne en ik een 7 km wandeling gaan maken door de ruige natuur van het Australische zuiden en het was mooier dan mooi. Ik heb helaas niet veel foto’s kunnen maken omdat we voor een bepaalde tijd terug moesten zijn en dus flink door moesten lopen, maar ik ga zeker in de komende weken nog een keer terug om de foto’s alsnog te maken! Het is er erg woest met veel rotsen en veel exotische bomen en planten (soms met zwartgeblakerde stukken door eerdere bosbranden). De salamanders schieten voor je voeten weg en je loopt eigenlijk parallel aan de kust zodat je altijd een prachtig uitzicht hebt. En het meest bijzondere (waar ik stiekem op hoopte) gebeurde: de walvissen lieten zich zien! Wel van een flinke afstand, maar rond deze tijd zwemmen ze veel bij deze kust dus ik ga ze binnenkort waarschijnlijk ook van een stuk dichterbij bekijken. We konden in ieder geval hun omhoog spattende water zien (zie foto).
Na de wandeling zijn we op bezoek geweest bij de oma van Grace (die daar een eigen strandhuis heeft) en ’s avonds zijn we met de familie en met een groot aantal feestgasten van de volgende dag uit eten geweest.

Zondag heb ik de hele dag op Grace gepast en zijn we veel op het strand geweest. Het is in het zuiden wel altijd een stuk koeler dan in Perth zelf (omgekeerde wereld: in Europa is het zuiden warmer, hier juist koeler omdat je verder van de evenaar af beweegt). Dus ik heb de eerste dagen wel een lange broek en een trui aan gehad. Vandaag was het eindelijk weer warmer, maar toen moesten we helaas alweer terug. Wel heel leuk is dat ik niet komend weekend maar het weekend erna waarschijnlijk met Suzanne en Frida (Zweeds meisje) naar het zuiden ga om een paar dagen met elkaar op avontuur te gaan. Echt super leuk! Maar, morgen moet er eerst weer gewoon gewerkt worden. Aan de slag! Oja, en de oudste broer van Grace, Jackson, is vandaag ook aangekomen en blijft hier de komende 4 maanden over (hij zit normaal in Melbourne). Wordt hier dus een volle bak, wel heel gezellig :)