Roadtrup Down South! - Reisverslag uit Yallingup, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Roadtrup Down South! - Reisverslag uit Yallingup, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Roadtrup Down South!

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

06 Mei 2015 | Australië, Yallingup

Afgelopen dinsdag hebben we onze geweldige roestbak meegenomen richting zuiden. We zijn rond half 9 vertrokken en na de auto volgetankt te hebben zijn we in 1 streep door naar de Canal Rocks gesjeest. Deze hele grote rotspartij ligt in de Indische Oceaan waar je vrij op kunt klauteren. Het was een bijzonder winderige dag en de golven die op de rotsen braken waren enorm, erg spectaculair gezicht :)

Na de Canal Rocks zijn we naar de Ngilgi Cave gereden, een (wat we van te voren niet wisten) enorme grot vlakbij de Canal Rocks. Na een korte inleiding door een gids mochten we zelf vrij de grot in, en dat was echt heel erg indrukwekkend. Het diepste punt lag net zo diep als een 10 verdiepingen gebouw dat de grond in is gebouwd, super diep dus! Om op dat punt te komen moesten we flink wat stenen trappen af en kruip door sluip door door de grot ploeteren. Het was absoluut de moeite waard, heb zelden zo'n bijzondere plek gezien. We hebben er minstens 2,5 uur doorgebracht omdat het zo groot was (zie vooral ook de foto's).

Na deze ervaring hebben we nog een korte wandeling gemaakt naar een uitzichtspunt wat zo verschrikkelijk niet de moeite waard was, dat we er al minstens een kwartier voorbij waren gelopen toen we erachter kwamen dat dat doorkijkje door de bosjes het uizichtspunt was. Enfin, na deze geweldige tocht zijn we met de auto nog even 'offroad' gegaan om wilde kangoeroes te spotten en dat is gelukt! Zelfs een van de gevechten tussen twee volwassen mannetjes kunnen aanschouwen, best heftig!

Na deze toch wel hele lange dag zijn we naar Yallingup gereden en hebben hier een camping opgezocht. We hadden een matras in de auto en eten en drinken in de koelkast en voor 30 dollar kregen we een staanplaats, een keuken, een tv-kamer, toiletten en douches en een gameroom. Best een goeie deal! Na de auto geparkeerd te hebben zijn we (letterlijk) nog even naar het strand gehold om de zonsondergang te zien, maar het was zo bewolkt dat daar eigenlijk niet veel van terechtkwam.

Terug op de camping was de zon inmiddels onder en begon het al behoorlijk koud te worden. We hebben de worstjes die we mee hadden op de bbq gebraden en ons gewarmd bij het vuur. Het was te koud om buiten te eten dus hebben we gezellig in de gameroom onze pasta en worstjes genuttigd. Na het eten was het inmiddels zo koud geworden dat onze vingers eraf vroren en we een beetje begonnen te vrezen voor de overnachting in de auto. Gelukkig hadden we dubbele dekens, dikke truien en een warme kruik mee, dus het was uiteindelijk heel goed te doen.

De volgende dag zijn we naar Dunsborough gereden en hebben een stuk wandelpad langs de kust gelopen. Na afloop zijn we naar de Sugarloaf Rocks gereden en hebben met een tof uitzicht geluncht. Gezien het nog een beste rit terug naar huis was zijn we rond half 2 weer in de auto gestapt en rond half 5 stonden we zonder kleerscheuren weer in Perth. Het was een super trip! :)