De tijd vliegt! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

30 April 2015 | Australië, Perth

Jongens, het is alweer donderdag, de tijd gaat echt zo snel voorbij nu. Dinsdag heb ik Pierre meegenomen naar Perth centrum. We hebben de bus hier vandaan richting stad genomen en zijn daar aan de noord-kant uitgestapt. We hebben een dikke wandeling gemaakt, langs de rivier, dwars door het zakencentrum van Perth, de grote heuvel op naar Kings Park. In het park hebben we onze eigen-gemaakte broodjes gegeten en genoten van het uitzicht. Het was de hele dag bewolkt (wat de foto's een beetje duf doet lijken), maar het was alsnog 25/26 graden, prima stadsweer dus :)

Na onze lunch hebben we de tuinen in het Kings Park bekeken en hebben de papegaaien en kookaburras uit de bomen gekeken. Gezien het een behoorlijk eind lopen is van de bushalte naar Kings Park, hebben we de gratis stadsbus terug genomen richting Heirisson Island. Dit is het eiland in de Swan River waar een aantal wilde kangoeroes leven. Uiteraard heb ik Pierre hier mee naar toe genomen en gelukkig lieten ze zichzelf zien (zie foto's). Na ons kangoeroe avontuur hebben we de bus terug naar huis genomen.

Thuis aangekomen hebben we samen met Michael de kleine boot voorbereid om te gaan krabben vangen in de rivier. We hadden gehoopt dat we misschien 2 of 3 krabben zouden vangen, maar daar zaten we mooi naast. Het was piekuur in de rivier en we hebben in totaal 8 krabben en 6 vissen gevangen. De vissen waren helemaal niet gepland, maar er zwommen er zoveel en we hadden een vislijn aan boord dat we het gewoon geprobeerd hebben, en ze gooiden zichzelf zowat in de boot uit hongerigheid. Die honger hadden wij 's avonds in ieder geval niet, het was veel te veel voor ons drieën om op te eten, daarom hebben we de helft bewaard voor de volgende dag. De grootste krab heb ik zelf gevangen en deze had een schaar-wijdte van ongeveer 60 cm! (wederom zie foto's).

Woensdag en vandaag zijn twee studiedagen. Het is regenachtig weer en gezien Pierre op de dag van vertrek een belangrijke deadline heeft, zijn we deze dagen aan zijn these aan het werken. Ik kan gelukkig helpen door het statistiek-deel op me te nemen, gezien ik dat nog aardig onder de knie heb van mijn eigen masterthese. Morgen klaart het weer op en dan gaan we weer op pad :)