Blijheid :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Blijheid :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Blijheid :)

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 April 2015 | Australië, Perth

Jaaaa, hij is er! :) .. Afgelopen zaterdag is Pierre aangekomen in Perth. Om 17.35 landde zijn vliegtuig, dus vol goede moed en veel energie stond ik op precies die tijd in de aankomsthal van het vliegveld. Maar, het weerzien liet nog even op zich wachten. Het heeft 2! uur geduurd voordat Pierre eindelijk door alle security checks was (hij ziet er ook zo gevaarlijk uit), maar het is gelukt, hij is er :)

Gisteren had ik als luie jetlag-dag ingedeeld en dat was maar goed ook, de jetlag zit er bij Pierre goed in. We hebben een wandeling hier door de buurt gemaakt, eerst naar Point Walter (waar de zandbank de rivier in gaat). Het was de bedoeling om die zandbank op te lopen, maar het was hoog tij en er waren zo veel kitesurfers dat het wat gevaarlijk was om naar het einde te lopen. We zijn daarom maar omgedraaid en zijn verder langs de rivier gelopen waar Pierre zijn eerste uitzicht over de skyline van Perth had. Na de wandeling (die ongeveer 2 uur heeft geduurd) was iedereen hier in huis (Michael, Pierre, Cisco en ik) behoorlijk moe en was het tijd voor een korte middagslaap. Rond 4 uur zijn Pierre en ik op de fiets gestapt richting de supermarkt om alvast wat eten te halen voor vandaag, want vandaag stond de grote Rottnest trip op het programma.

Maar dat is er helaas niet van gekomen. Vanmorgen was alles helemaal geregeld, lunch gemaakt, handdoeken in de boot, vers aas voor de kreeften, maar toen we de boot eenmaal in het water hadden gelaten begaf de motor het. Er klonk een luid geratel en daarna was het gedaan met de Johnson 150. Dus zijn we maar weer omgedraaid: boot uit het water, terug naar huis. Jammer, maar hopelijk kan de moter gemaakt worden zodat we volgende week alsnog kunnen gaan.

In plaats daarvan zijn Pierre en ik op de fiets naar Fremantle gereden. Hier heb ik hem de highlights laten zien en hebben we onze Rottnest-lunch bij de oceaan gegeten. In de middag was de Fremantle AFL derby in de Fremantle Oval (het stadionnetje hier), en Michael, Pierre en ik hebben kaartjes gekocht en hebben in de middag de wedstrijd gezien. Was erg tof! :)

Na afloop zijn we naar huis gefietst, hebben gegeten en nu is het tijd voor even niks, lekker tv kijken. Morgen gaan Pierre en ik Perth in met de trein, gaat helemaal goed komen :)