Denmark (en nee, niet dat land in Europa) - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Denmark (en nee, niet dat land in Europa) - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Denmark (en nee, niet dat land in Europa)

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

24 Maart 2015 | Australië, Perth

Vanuit Tenterden zijn we doorgereden naar Denmark. Dat is ongeveer 1,5 uur verder naar het zuiden, zo goed als direct aan de zuidkust van Australië, grenzen aan de Antarctische Oceaan. Klinkt koud? Was het ook! De oh zo toffe zomerse Falcon is misschien super cool om in rond te cruisen, iets simpels als een verwarming heeft het niet. Dus met de kou in het zuiden werd het er in de auto niet beter op. We konden heel fijn bij een neef van Michael en zijn vrouw blijven die daar een aantal chalets verhuren, dus dat was heel erg fijn. Echter, de huizen daar zijn ook gebouwd om koel te blijven, dus als het koud is, dan is het in huis steenkoud. Ik heb de meeste tijd doorgebracht met een dikke deken om me heen en een kop thee om mijn handen enigszins op te warmen. Maar, de kou was uiteraard niet genoeg om ons tegen te houden om veel te ondernemen. De volgende activiteiten waren verspreid over 4 dagen (zondag aankomst in Denmark, maandag, dinsdag en woensdag)

We zijn eerst op pad gegaan naar de Elephant Rocks. Dit is een kustgebied waar de rotsen er - wat je aan de naam al kunt raden - eruit zien als olifanten. En dat is niet gelogen, als je de hoek om loopt heb je echt het idee dat er een stel gigantische olifanten in het water staan, erg indrukwekkend! We hebben hier een poosje rondgekeken en genoten van het uitzicht en veel over de rotsen geklauterd, maar uiteindelijk zijn we toch doorgegaan.

Onze volgende stop was the Kerri Forrest. Dit is een bosgebied waar de op 2 na hoogste bomen ter wereld groeien (hier tot ongeveer 75-80 meter hoogte). Midden in het bosgebied hebben ze de "Treetop Walk" aangelegd, een metalen pad dat steil omhoog loopt waardoor je letterlijk in de boomtoppen loopt. Vanaf de grond kun je wel zien dat het redelijk grote bomen zijn, maar pas vanaf dat pad merk je hoe immens groot ze zijn. Het was heel erg tof om te zien en we hadden gelukkig enigszins goed weer op dat moment. Na de treetop walk hebben we een bospad belopen waar je kunt zien hoe breed de bomen groeien, breed genoeg om auto's doorheen te laten rijden (de bomen doorstaan vele bosbranden en zijn daardoor van binnen helemaal hol, maar nog steeds in leven door voedingsstoffen in de bast). Vandaar de foto's van ons letterlijk in de bomen! :)

De laatste dag(en) werd het weer steeds een beetje beter en hebben we een paar prachtige stranden bezocht. Op 1 van de stranden werd verse zalm gevangen en gevild. Op andere stranden werd druk gesurfd en op weer andere stranden was geen levende ziel te bekennen. Dat is in Nederland wel anders :)

Op woensdag zijn we weer verder gereden, daarover het volgende verslag :)