Aankomst en eerste dag in Bali :) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste dag in Bali :) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste dag in Bali :)

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

26 December 2014 | Indonesië, Seminyak

Gisteren heeft vlucht GA727 ons veilig en wel afgeleverd in Seminyak, Bali, Indonesië. Het is hier regenseizoen, dus toen we uit het vliegtuig stapten, bevonden we ons meteen in 1 van de dikke hoosbuien. Maar, het is hier tegelijkerheid ook standaard 32 graden, dus het voelt alsof je onder een hete douche staat, wat niet eens zo heel erg onaangenaam is. We werden bij het vliegveld opgepikt door K. (de privé-chauffeur die ons deze week met zijn auto heen en weer gaat rijden). Onderweg naar het resort valt het meteen op dat je op een ander continent bent: overal zijn exotische jungle-planten, tempels, brommers met enorm veel lading erop, standbeelden, asfaltwegen met gaten ter grootte van regentonnen die de hoeveelheid water niet aankunnen en 1 grote chaos in het verkeer.

Aangekomen in ons resort hebben we eerst onze koffers uitgepakt en zijn daarna meteen het zwembad ingedoken. Alles is hier in mijn ogen perfect: prachtige luxe kamers en badkamers, uitzicht op jungle, onwijs schone zwembaden, prachtig aangelegde wandelpaden en het geeft je gewoon het gevoel alsof je in een paradijs bent. Na het zwemmen heb ik 2 uurtjes op Grace gepast die een middagslaap hield, waarna we ons hebben omgekleed en ons Kerstdiner in het hotel hebben genoten. Het eten was prima, alleen dienden ze het allemaal zo snel achter elkaar op dat de biefstuk nog half tussen je kiezen hing en de chocolademousse al voor je neus stond. Maar dat terzijde was het absoluut prima.

Vandaag hebben we in een lokaal tentje ontbeten en hebben daarna Grace naar de Kids Club gebracht. De rest van de ochtend hebben we lekker in het privé zwembad doorgebracht. Nu heb ik weer even mijn 2 uurtjes oppassen terwijl Grace slaapt, maar voor morgen heb ik een onwijs gaaf programma. Ik heb een privé-tour geboekt (met 1 ander meisje die ook in dit hotel verblijft, nog geen idee wie) met chauffeur die ons morgen 13 uur lang bij alle high-lights op Bali afzet (van 8 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds). Dus morgen gaan we traditioneel dansen, tempels bezoeken, rijstvelden afstruinen, handwerkworkshops doen, de vulkaan bezichtigen en traditioneel lunchen en dineren. Heb er echt heel veel zin in!