Kerstavond en Bali - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Kerstavond en Bali - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Kerstavond en Bali

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

24 December 2014 | Australië, Perth

Voor nu even het laatste berichtje vanuit Australië, want morgen om half 8 vertrekt ons vliegtuig naar Bali, Indonesië. Vandaag hebben we alvast Kerst gevierd, maar het was wederom een fiasco van de bovenste plank, sterk vegelijkbaar met de Secret Santa viering van zondag. Om half 8 zat het hele gezin (4 kinderen + oma + ouders + ik) aan de eieren met spek, en om half 9 was het blijkbaar al tijd om de enorme zee aan cadeaus aan te breken (zie foto's). De hoeveelheid cadeautjes was per persoon ongeveer 15 (uiteraard voor mij wat minder gezien ik geen echt gezinslid ben), maar al met al heeft de Kerstman flink in zijn buidel moeten tasten (bedankt Leon, voor deze mooie woordspeling). In alle hebberigheid vond niemand het nodig om om de beurt cadeautjes uit te pakken, dus iedereen kreeg de stapel cadeaus die voor hem/haar bedoeld was en binnen 10 minuten had iedereen alles opengemaakt en was de hele spanning en dankbaarheid er vanaf. Absoluut niet mijn ding en ik voelde me dan ook echt buiten mijn comfort-zone. Erger nog, is dat iedereen 10 minuten later gewoon weer op zijn telefoon zat te sukkelen en dat er van waardering voor de cadeaus absoluut geen sprake was. Maar, dat terzijde, de Kerstman heeft voor mij ook een aantal prachtige cadeaus meegenomen, waaronder een mooie strandhoed, een thee-set, een kangoeroeknuffel, een badset voor op reis, een sieraden-zakje en een heuse Ipad Mini. Vergeleken met wat de anderen kregen was het een schijntje, maar ik was totaal ondersteboven van de gulheid en was dan ook de rest van de tijd bezig met mijn cadeaus in plaats van met mijn telefoon.

Tussen de middag werd de kerstlunch opgediend: Gevulde kalkoen, bieten met appel, geroosterde aardappel en spruitjes. Allemaal heel erg lekker, maar wederom werd er gewoon vlug gegeten en niet echt genoten van elkaars gezelschap of van een goed gesprek. Het was voor mij meer gewoon een lunch alleen dan met warm eten in plaats van boterhammen. Uiteindelijk ben ik maar met mijn boek op de bank gaan zitten en heb een poos gelezen (ook nog even gezwommen), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n onpersoonlijke Kerst heb meegemaakt. Ik heb jullie vandaag allemaal heel erg gemist en ik wil volgend jaar niets liever dan Kerst gewoon weer thuis vieren.

Maar, morgen staat er weer een nieuw avontuur voor de deur: Bali. Om jullie alvast even een beetje te informeren, wij zitten in een resort in Seminyak (klinkt als salmiak als je het uitspreekt). Hier is een link naar onze accomodatie : http://www.semaraseminyak.com/
Er is sowieso internet aanwezig dus ik ga echt proberen om de verhalen en foto's vanuit Indonesië te blijven posten, maar mocht het niet lukken: ik ben op 2 januari weer terug. Heel veel lieve Kerstgroeten en ik hoop dat jullie met veel liefde en samenzijn van de dagen kunnen genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australie 2014-2015

Perth adventure!

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2015

The last one

22 Mei 2015

De laatste dag

15 Mei 2015

Shoot numero dos :)

14 Mei 2015

Shoots! :)

12 Mei 2015

De laatste loodjes
Mieke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 9719

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 30 April 2015

Australie 2014-2015

Landen bezocht: