Klifkanoën en Rottnest - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Klifkanoën en Rottnest - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Klifkanoën en Rottnest

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

25 Februari 2015 | Australië, Perth

De avond voordat we naar Rottnest zijn gevaren (verhaal daarvan volgt hieronder) ben ik met de kano de Swan River opgevaren. Het huis hier ligt direct aan de rivier dus hebben we de kano hier uit de garage gehaald en in de plomp gegooid. Ongeveer 200 meter hier vandaan zijn een aantal prachtige kliffen waar de daredevils vanaf springen. Het water is ongeveer 20 meter diep, maar erg helder dus het was heel erg tof om een kanovaart te maken. De foto's hiervan spreken voor zich: prachtige rotsen, veel dieren en natuur en een prachtige zonsondergang :)

De dag erna zijn we naar Rottnest gevaren, het eiland waar de zwemmers een aantal dagen geleden heen zijn gezwommen. Het was heerlijk om met de boot over de oceaan te varen: het water is super blauw, helder en heerlijk koel. Er stond behoorlijk wat wind dus we moesten wat langzamer varen door de hoge golven maar het was een prachtige rit. Net toen we vlakbij de kust van Rottnest waren kwamen de - ja echt waar - dolfijnen met onze boot meevaren. Het was een groep van ongeveer 20, waaronder volwassen en ook mini baby dolfijntjes. Het was een onwijs gave en bijna onwerkelijke ervaring om de dolfijnen zo dichtbij de hebben dat je ze praktisch kunt aaien (zie de foto's). We hebben een poosje met de dolfijnen rondgevaren en hebben toen de boot bij het strand geparkeerd en zijn aan wal gegaan. En waar je denkt dat een strand een grote zandbak is: niet waar. Nog geen halve minuut aan wal en de op 2 na dodelijkste slang komt de hoek om geslingerd: de dugite. Het was een groot exemplaar en het was een goed moment om een omweg te maken om naar de uitzichtspunten te komen. Vanaf de rotsen heb je een prachtig uitzicht over de baaien met het azuurblauwe water, de prachtige riffen en de hoge golven.

Na terug naar het strand gelopen te zijn was de temperatuur gestegen tot een zinderende 41 graden en hebben we besloten om af te koelen in het water. We hebben onze snorkelspullen aangetrokken en hebben koers gezet richting de riffen. Het toffe was dat Michael zijn go-pro mee had (een onderwater videocamera die je op je pols monteert zodat je alles kan filmen wat je onder water ziet). Dus ik heb een paar super toffe filmpjes die jullie zullen zien als ik weer thuis ben. Ik heb een aantal screenshots uit de filmpjes hier als foto's gepost.

Na het snorkelen hebben we op het strand onze huisgemaakte broodjes gegeten en hebben koers gezet naar open zee om de kreeftenpotten op te halen. Helaas zaten er die dag geen kreeften in, en uit teleurstelling hebben we daarna maar in het buurtrestaurantje kreeft gegeten. Super lekker, maar niet te vergelijken met zelfgevangen kreeft (aldus Michael). Thuis aangekomen hebben we de boot uit het water getakeld, alles opgeruimd en ben ik meteen door naar bed gegaan en als een blok in slaap gevallen :)