Verhuizing en verbetering! :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Verhuizing en verbetering! :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Verhuizing en verbetering! :)

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

19 Februari 2015 | Australië, Perth

Yes, de verhuizing is achter de rug en ik ben inmiddels gesettled op mijn nieuwe adres: 20a Blackwall Reach Parade, Bicton, 6157, Pert, WA. En even kort: er wordt hier nieuw internet geïnstalleerd, hopelijk ergens dit weekend dus het kan zijn dat ik even zonder internet zit, maar dan weten jullie dat alvast. Foto's bij dit verslag volgen z.s.m., die staan nog op telefoons van mensen die ze nog niet hebben gestuurd ^^

Ik ben op dinsdag verhuisd, het is nu donderdag en het is nu al zoveel relaxter en gezelliger dan op mijn vorige adres. Op dinsdag heb ik eerst even rustig mijn nieuwe kamer ingericht. Ik heb nu uitzicht op een groter zwembad, ik heb gezellig tokkende kipjes naast de deur en ik heb mijn eigen badkamer, dus dat is dik in orde. Ik heb dinsdag meteen hier de buurt leren kennen met een goede rondrit zodat ik nu goed weet waar alle winkels en andere belangrijke dingen te vinden zijn. Dinsdagavond hebben we aan de rivier gegeten in een tentje hier op fietsafstand, waarbij je tijdens zonsondergang de dolfijnen naast je hebt zwemmen (de wilde die hier in de rivier leven). Op woensdag ben ik aan de slag gegaan met bergen maken: er staan hier een hoop spullen die van erfenissen zijn en die allemaal uitgezocht en veelal ook wegegooid moeten worden. Dus ik ben vooral bezig geweest met sorteren van spullen die bruikbaar zijn, dingen die nog goed zijn maar verkocht kunnen worden en spullen die naar de schroot gaan. Lekker de muziek aan, de ramen open met wijds uitzicht over de rivier met al zijn wilde dieren en pauze wanneer ik daar aan toe ben. ’s Middags nog even de buurtsuper bezocht om wat weekboodschappen te doen, de kipjes gevoerd, de dikke poes Cisco geaaid en ’s avonds lekker buiten gegeten.

Vanmorgen heb ik mijn eerste surfles gehad op Floreat Beach (strand op 15 minuutjes hier vandaan), samen met Frida. Gelukkig was het voor mij simpel om op de surfplank te komen en om mijn evenwicht te houden (wat vaak een van de problemen is) dus ik kon meteen al beginnen met peddelen en proberen op de golven te blijven en niet face-first onder water te verdwijnen (wat ook een paar keer gebeurd is, mijn neus heeft een goede zout-schoonmaak beurt gehad ^^). Het ging gelukkig goed en de laatste paar golven is het zowaar gelukt om een paar keer op te staan (wel kort, maar goed, het is een begin). Wel meteen duidelijk is dat je betere badkleding moet hebben want een bikini is gewoon niet praktisch, dus we zijn na een subway-lunch naar de shoppingmall gereden en ik heb nu een toffe surf-outfit waarbij mijn heupbotten hopelijk wat minder kapot gaat op de ruwe wax van de surfplank. Gezien er binnenkort een nieuwe keuken ingebouwd gaat worden met een inductie kookplaat hebben we ook meteen nieuwe pannen gehaald en hebben we nu een mooie nieuwe Tefal-set die vanavond getest gaat worden. Een collega van Michael heeft ook nog 2 kaartjes gegeven voor een live muziek show vanavond dus daar gaan we even kijken om te zien of het wat is. Morgen ga ik verder met bergen maken en genieten van mijn eigen vrijheid hier, heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australie 2014-2015

Perth adventure!

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2015

The last one

22 Mei 2015

De laatste dag

15 Mei 2015

Shoot numero dos :)

14 Mei 2015

Shoots! :)

12 Mei 2015

De laatste loodjes
Mieke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 9710

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 30 April 2015

Australie 2014-2015

Landen bezocht: