Fotoloze dierendag - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Fotoloze dierendag - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Fotoloze dierendag

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

12 Februari 2015 | Australië, Perth

Het was gisteren mijn plan om een stuk over een zandbank die de rivier insteekt te lopen, dus had ik uit voorzorg mijn camera maar niet meegenomen. Bij eerdere strandavonturen heb ik gemerkt hoe vervelend het is om constant op te letten dat er geen zand of water te dichtbij komt en dat is gewoon niet ontspannen lopen. Maar uiteraard zijn er juist dan weer dingen waar je niets bij je wilt hebben behalve je camera! Dus ik heb voor jullie even plaatjes gegoogled maar als ik daar vanaf volgende week woon ga ik terug om de foto's alsnog zelf te maken (die beesten zitten er namelijk blijkbaar in overvloed)

Recap: ik ben gisteren naar mijn nieuwe huis/woonomgeving gegaan om daar alvast eens even te kijken wat er te doen is. En precies daar maakt de rivier een grote knik en juist in die knik loopt er een soort zandbank recht de rivier in. Dus, met de avontuurlijke instelling ben ik die kant op gelopen. Onderweg kwam ik meteen langs een bobtail lizard. Dat is een nogal afzichtelijke salamander die van nature uit geen staart heeft. Ze doen niet veel meer dan chillen in de zon, maar ze zijn toch wel bijzonder. Daarna ben ik doorgelopen naar de zandbank en onderweg zie je meteen de rode kwallen overal voorbij drijven. Ze zijn ongeveer 20-40 cm in doorsnee en ze zijn heel mooi als de zon erop schijnt. Niet mee knuffelen overigens. Vanaf de zandbank is het water heel erg ondiep dus is het lekker om daar doorheen te lopen. Waar ik wel van opkeek waren de blowfish (blaasvissen) die nieuwsgierig om mijn tenen afkwamen. Ze zijn alles behalve schuw en zolang je er niet op gaat staan is er niks aan de hand. En net op het moment dat ik op het verste punt van de zandbank stond zag ik ze: dolfijnen! Die zwemmen hier in de oceaan en ook in de rivier, maar dit was de eerste keer dat ik ze zelf gezien heb. Het is echt een heel gek idee, gezien wij ze alleen in aquaria kennen, maar ik hoop ze binnenkort van dichterbij te kunnen gaan bekijken :)

Op mijn terugweg ben ik nog twee keer opgeschrikt: een keer door een legless lizard (pootloze salamander). Dit is een beest dat er precies zo uitziet als een slang maar dus toch een salamander is en dus niet gevaarlijk is (uitgelegd door een local toen ik nogal lang in de bosjes stond te staren). Mijn tweede opschrikking was door een grote zwarte hond die zijn zinnen had gezet op het broodje in mijn tas, maar uiteindelijk was de eigenaar Luke een vriendelijke jongen die vlakbij mijn nieuwe huis woont. Nieuwe vrienden erbij dus, altijd leuk :)

Na afloop ben ik nog gezellig uit geweest met Frida en Michael maar ik was om half 10 toch echt wel heel moe na de lange dag en ben ik naar huis gegaan.

Vandaag was het de bedoeling dat ik Grace alleen zou hebben maar het zou hier de familie niet zijn als plannen niet gewijzigd werden, dus gaan ze nu pas morgen weg. Voor mij prima, dat scheelt mij 1 korte nacht :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australie 2014-2015

Perth adventure!

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2015

The last one

22 Mei 2015

De laatste dag

15 Mei 2015

Shoot numero dos :)

14 Mei 2015

Shoots! :)

12 Mei 2015

De laatste loodjes
Mieke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 9647

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 30 April 2015

Australie 2014-2015

Landen bezocht: