Down South - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Down South - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Down South

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

05 Januari 2015 | Australië, Dunsborough

Ik ben alweer een paar dagen in het zuiden en het is hier weer prachtig: de azuurblauwe oceaan, de witte stranden, de rode rotsen, adembenemend. Gisteren hebben we een stranddag gedaan. Na 3 dikke lagen zonnebrandcrème te smeren en een paar liter water te drinken is het prima om hier een dagje te relaxen aan het strand. Je kan hier meters diep onderwater kijken en het levert de mooiste beelden op. Ik heb een ontmoeting gehad met een pijlstaartrog die rustig voorbij kwam zwemmen, ik heb de wijting voor me uit zien zwemmen en ik heb de vliegvissen uit het water zien springen. Allemaal helemaal zoals in de reisgidsen.

Vandaag ben ik naar de Sugarloaf geweest, dat is een grote rotspartij die een stuk de oceaan in steekt en waar de golven op breken. Prachtig gezicht. Na de sugarloaf zijn we verder gereden naar een beroemde vuurtoren hier, die nog steeds in gebruik is. Wel met bescherming: de vliegen waren niet om uit te houden! En de Australische vliegen zijn nog een slag apart, deze jagen op lichaamsvloeistoffen. Kortom, ze kruipen letterlijk in je neus, ze vliegen je mond in en gaan zelfs op je ogen zitten. Ze zijn rampzalig en ze zaten echt overal. Dus, hoe lelijk het er ook uit ziet, we zijn op pad gegaan met een vliegennet om ons hoofd, anders kun je echt nergens van genieten. Je ziet er alleen dan wel wat gevaarlijk uit. Gewoon niemand in de ogen kijken.

Terug in Dunsborough zijn Kirk (de vader) en ik een eind gaan peddelen, staand op een surfplank. Dat was echt heel erg tof, ben deze keer een koffervis, een grote meerval en een oceaankrab tegengekomen. Allemaal onschuldig, je moet er alleen niet op gaan staan. In de avond heb ik op het strand in plaats van de zonsondergang (want die gaat hier niet in de zee onder) de maansopkomst bekeken (de maan komt hier namelijk vanuit de zee omhoog). En dat was minstens zo cool (de foto's daarvan komen morgen). Voor de uitgebreide selectie van de foto's van gisteren en vandaag verwijs ik weer naar mijn facebookprofiel. Morgen wordt waarschijnlijk weer een stranddag, maar waarschijnlijk wel wat korter gezien de temperatuur hier de 40 graden gaat passeren. We gaan het meemaken :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Dunsborough

Australie 2014-2015

Perth adventure!

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2015

The last one

22 Mei 2015

De laatste dag

15 Mei 2015

Shoot numero dos :)

14 Mei 2015

Shoots! :)

12 Mei 2015

De laatste loodjes
Mieke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 9725

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 30 April 2015

Australie 2014-2015

Landen bezocht: