Bali, tour 2 :) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Bali, tour 2 :) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Bali, tour 2 :)

Blijf op de hoogte en volg Mieke

31 December 2014 | Indonesië, Seminyak

Alle foto's bij het verslag vinden jullie hier : https://www.facebook.com/mieke.rozeman/media_set?set=a.10152443737605969.1073741832.562910968&type=1&pnref=story

Vandaag was de dag voor mijn tweede tour met Yvonne. We kunnen het samen erg goed vinden en zijn daarom vandaag weer met z'n tweeën op pad gegaan. Dit keer om de noordelijke helft van Bali nog wat beter te inspecteren. We begonnen onze tocht bij de Ulun Danu Tempel, een prachtige tempel aan een meer. Omdat dit erg hoog lag (een goed aantal haarspeldbochten de berg op), was dit onze eerste stop, in de middag ligt deze tempel namelijk in de wolken en valt er niet veel te zien. Onze tweede stop was bij de gitgit waterval. Een waterval midden in het tropisch regenwoud waar je eerst een goede 20 minuten voor moet lopen, maar waarna je een prachtig uitzicht hebt. Wat wel frappant was aan deze twee stops, is dat er inmiddels al 20 mensen hadden gevraagd een foto met me te mogen nemen. Ik heb er een aantal van ook met mijn camera gemaakt, maar het leek alsof iedereen dacht dat ik een of andere popster was. Zelfs de politie wilde een foto, evenals de toeristen, de locals, en random mensen die geen idee hadden waarom de anderen een foto van mij namen, maar omdat iedereen het deed wilden zij er ook 1. Ik heb een aantal van de foto's toegevoegd, super vreemd!
Na de waterval zijn we doorgereden naar een aantal uitzichtspunten over de rijstvelden, maar hebben uiteindelijk lunch gegeten in Lovina (Noord-Bali). Lovina is bekend om de 'zwarte' lavastranden, maar achteraf gezien waren de stranden gewoon zoals in Nederland, met hier en daar een grijs korreltje. Niet helemaal zoals we ons het hadden voorgesteld, maar desalniettemin leuk om eens gezien te hebben. Na de stranden zijn we de bergen in gereden naar een uitzichtspunt over de twin lakes. Dit zijn 2 meren waar het drinkwater hier op Bali vandaan komt. Op de parkeerplaats bij dit uitzicht stonden de mensen met de vleermuizen, waarvan er ook een foto bij dit verslag staat. Grote dingen! Wel erg cool om een keer te vast te houden :)
Na mijn vleermuizen avontuur hadden we nog 1 stop te gaan en dat was de Taman Ayun Tempel, een koninklijke tempel met een royale omvang en waar nog een oud stadion voor de hanengevechten stond (er worden nog steeds hanengevechten gehouden, maar niet zo in het openbaar). In de tempel hebben we nog een goed half uur doorgebracht waarna we behoorlijk uitgeput teruggebracht zijn naar het resort.

In het resort heb ik verder niet veel meer gedaan behalve gedineerd en de hotelservice mijn kamer uit laten kammen om een gekko te vangen die op de een of andere manier mijn kamer in was gesneakt. Heb er uiteindelijk niet minder om geslapen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Australie 2014-2015

Perth adventure!

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2015

The last one

22 Mei 2015

De laatste dag

15 Mei 2015

Shoot numero dos :)

14 Mei 2015

Shoots! :)

12 Mei 2015

De laatste loodjes
Mieke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 9711

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 30 April 2015

Australie 2014-2015

Landen bezocht: