Fremantle! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Fremantle! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Fremantle!

Blijf op de hoogte en volg Mieke

16 December 2014 | Australië, Perth

Eerst even een huishoudelijke mededeling: waarbenjij.nu heeft de stomme regel dat je in totaal slechts 150 foto's bij een reis mag plaatsen. Ik mag er geloof ik nu nog een stuk of 15 plaatsen en dan zit ik aan mijn maximum. Ik ga daarom van de eerste dagen de foto's van dit blog verwijderen zodat ik nieuwe foto's kan blijven plaatsen. Ze zijn als het goed is altijd te bekijken op mijn facebook en ze zijn natuurlijk allemaal opgeslagen op mijn computer. Maar dan weten jullie het in ieder geval.

Gisteren was mijn vrije dag, en ik ben met de trein naar Fremantle gegaan. Perth bestaat uit een aantal steden die aan elkaar vast gegroeid zijn, en Fremantle ligt ten zuiden van de Swan River (ongeveer 20 minuten met de trein). Het is een stadsdeel wat in mijn beleving iets weg heeft van een Western filmset met saloons. Het was lastig om die sfeer op de foto's terug te krijgen maar ik heb m'n best gedaan. Verder is Fremantle de plek waar de Hollanders de walvissen aan land brachten en waar ook de oudste gevangenis van Perth staat. Aan de kust van Fremantle liggen de enorme vrachtschepen die de wereld overgaan, het is de havenplaats voor de cruiseschepen en de vissersboten en de kustlijn bestaat uit tientallen fish-and-chips restaurants. Na een mooie stadswandeling te hebben gemaakt was het dan ook voor mij tijd om kerstcadeautjes te gaan kopen. De kamer naast mij puilt uit van de cadeaus voor iedereen en ik vond het zelf wel leuk om voor iedereen ook een kleinigheidje onder de boom te leggen. En het is zowaar gelukt! In 2 winkels heb ik voor iedereen wat kunnen vinden, had het zelf niet mooier kunnen voorstellen.

Op de terugweg van Fremantle naar huis viel het op dat op alle stations zwaar bewapende agenten aanwezig waren. Maar achteraf was dat natuurlijk vanwege de gijzeling in Sydney die op dat moment in volle gang was. Heel Australië is er mee bezig en het geeft een vreemd gevoel dat die extra veiligheidsmaatregelen zo dichtbij komen. Maar we laten ons niet bang maken en laten het leven van alledag gewoon doorgaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australie 2014-2015

Perth adventure!

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2015

The last one

22 Mei 2015

De laatste dag

15 Mei 2015

Shoot numero dos :)

14 Mei 2015

Shoots! :)

12 Mei 2015

De laatste loodjes
Mieke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 9719

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 30 April 2015

Australie 2014-2015

Landen bezocht: