Gisteren - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Gisteren - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Gisteren

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

12 November 2014 | Australië, Perth

Ietwat late update over de avonturen van gisteren! Want gisteren was daar gewoon geen tijd voor, dus bij deze. Eerst even terug naar eergisteren. Ik dacht eergisteren (dinsdag) namelijk dat donderdag mijn vrije dag zou zijn, maar dat bleek dus de woensdag te zijn. Dit hoorde ik pas vrij laat, dus ik had voor de woensdag nog eigenlijk helemaal geen plannen gemaakt. Maar, daar was de app van Suzanne (Nederlands au-pair meisje dat hier een paar straten verderop werkt/woont) of ik zin had die dag langs te komen, omdat ze zelf ook de middag vrij had. Dus: plannen gemaakt en gepland om elkaar gisteren dus om 12 uur te treffen. Maar wat bleek de dag zelf: een van de kinderen waar zij op past was 'ziek', dus Suzanne moest alsnog werken, maar ik besloot om toch gewoon langs te komen om ook eens te zien hoe haar dagen eruit zien. Een groter contrast kun je je haast niet voorstellen! Sowieso de kinderen zelf: 2 jongens, 6 en 8 jaar en Nederlands. Maargoed, we hebben de middag samen doorgebracht, was erg gezellig. 's Avonds zijn we met een stel vrienden van haar naar de 'Surf Film Festival Première' in Fremantle geweest (stadsdeel hier in Perth). In de bioscoop werd de opening van dit festival gevierd met een documentaire over surfen in en om Australië. Ik heb echt 0 verstand van surfen, maar het was super mooi in elkaar gezet en gaaf gefilmd en de maker van de film en de bekende surfers uit die film waren er aanwezig dus ik heb me toch prima vermaakt :) Terugweg was een beetje schraal: de treinen deden een NS-actie (als in: ze reden niet), dus moesten we een half uur in de kou wachten op de vervangende bus waar de kakkerlakken tegen de ramen omhoog liepen, erg fijn. Maar, uiteraard heelhuids thuisgekomen en meteen lekker gaan slapen. Oja, de foto's bij dit verslag heb ik in die ochtend in de supermarkt gemaakt hier om de hoek, onder het motto: Holland is welkom in Australie ^^ .. Oja, en een foto van Olly (de kat hier) .. beetje random, excuus, maar anders moet ik daarvoor weer een heel nieuw verslag schrijven