Amerikaanse taferelen en he(me)lse hitte - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Amerikaanse taferelen en he(me)lse hitte - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Amerikaanse taferelen en he(me)lse hitte

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

09 November 2014 | Australië, Perth

Vandaag was het heet. Niet gewoon heet, niet erg heet. Het was 38 graden heet. Voor de ochtend stond er een kinderfeestje op het programma. Leuk zou je misschien denken, maar het wordt al wat minder als je beseft dat jij (en de familie hier) zowel het verjaardagskind als de ouders niet kennen. Hoe kom je dan aan een uitnodiging zou je zeggen? Nou, dat krijg je als de ouders iedereen (en dan bedoel ik ook letterlijk iedereen) die jouw kind kent uitnodigt. Dus niet het groepje kinderen waar je in het kinderdagverblijf mee speelt: nee, je nodigt het hele kinderdagverblijf uit. En niet alleen dat ene dagverblijf, je nodigt ook het dagverblijf uit van je andere kind. En de buurkinderen, de familie, de achterneven van dat ene meisje waar je toevallig die dag 3 rijen achter zat in de bus. Oftewel: het was druk, gigantisch druk. Voor het verjaardagsfeestje van het kind dat welgeteld 3 jaren oud werd, werd een hele speelplaats afgehuurd. Natuurlijk één zonder schaduw en met 38 graden en een immense groep kinderen in veel te dikke kostuums (want er was natuurlijk wel een dress-code) was dit geen grandioos succes. De rijen voor de ingehuurde schminkster waren lang, de hoeveelheid vliegen op het zoete eten waren ronduit smerig en het zand van de speelplaats was te heet om op te lopen, laat staan om kinderen op te laten spelen. Dus na goed gezocht te hebben aan welk kind we het cadeau moesten geven zijn we nog een half uur op dit bizarre feest gebleven en zijn toen toch maar snel naar huis gegaan. Thuis hebben we eerst nog even geluncht en ik had deze middag met Suzanne afgesproken, een Nederlands meisje dat hier een aantal straten verderop ook als au pair werkt. Ik was rond een uur of 2 bij haar en we zijn samen naar het strand gereden (waar inmiddels een super aangename zeewind stond) en hebben de rest van de middag lekker op het parelwitte strand gelegen. Heerlijk ontspannen lekker in het Nederlands eens even goed die Australiërs en de cultuur analyseren. Was erg gezellig, gaan we absoluut vaker doen. Morgen is mijn vrije dag en ik ga waarschijnlijk nog even terug naar dit heerlijke strand om ook voor jullie nog een paar mooie beelden te maken. Hopelijk zonder haaien, maar je weet het hier maar nooit