Vrije dag! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Vrije dag! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Vrije dag!

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

03 November 2014 | Australië, Perth

Vandaag was mijn eerste vrije dag! Nouja, niet dat de andere dagen heel erg druk waren, maar het hield in dat ik lekker nog een keer om kon draaien in bed. Op maandagochtend gaat Suzanne altijd naar yoga en ze zette mij na het ontbijt af bij het winkelcentrum zodat ik een beetje kon zien welke winkels waar zitten. Daar bleef het echter niet bij: vlak voordat ze weg moest drukt ze me een gift-card in mijn hand met 189 dollars erop (132 Euro) en zegt: bij deze winkel kan ik zelf nooit wat vinden, dus neem het mee en ga wat leuks voor jezelf uitzoeken. En ik stond daar met m'n mond vol tanden. Maar, het wel een goed voorbeeld van de manier waarop ze hier in Australië leven: alles is luxe, mooi, duur en het is hier blijkbaar heel belangrijk wat anderen van je denken. Maar, na een paar honderd bedankjes ben ik maar gaan shoppen en tot mijn niet zo grote verbazing was de winkel waarvan de gift-card was zo'n echte glamoureuze boutique (zo een waar alle kleding 20 cm ruimte tussen de hangers heeft en waar je in Nederland niet inloopt omdat je weet dat je voor de prijs van een broek ook een auto kunt kopen). Na een paar schuchtere stappen in de winkel kwam er meteen een verkoopster op me af gehuppeld om mijn kleding te dragen, mijn paskamer 'in te richten' en me te overladen met complimenten over alles. Uiteindelijk heb ik een heel zacht mooi dun vest-achtig iets gekocht (ik zal er morgen een foto van maken), die je hier 's ochtends goed aan kan (het is hier dan te warm voor een jas maar te fris om alleen een t-shirt aan te hebben). En ik kan hem in Nederland ook aan, dus dat is heel fijn :) .. Na mijn geweldige boutique-avontuur ben ik naar huis gegaan om een toetje te maken en daarna ben ik met mijn camera op pad gegaan (zie alle foto's). Ik ben door het King's Park gelopen (dat grote park waar ik het gisteren over had), maar het bleek nog veel groter te zijn dan ik had gedacht. Ik heb genoten van alles: de papegaaien, de kookaburras, de grote salamanders, de dragonflies, de wespen zo groot als een kinderhand (oke, niet echt genoten van dat laatste, maar het was wel avontuurlijk). En natuurlijk van de geweldige natuur, de palmbomen, de eucalyptusbomen, het uitzicht over de skyline van Perth... Ik zou het liefst willen dat jullie er allemaal zo van konden genieten hier :) .. Ik ga proberen een beetje van mijn geluk over te brengen in mijn foto's. Ik mis jullie wel hoor, geen zorgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australie 2014-2015

Perth adventure!

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2015

The last one

22 Mei 2015

De laatste dag

15 Mei 2015

Shoot numero dos :)

14 Mei 2015

Shoots! :)

12 Mei 2015

De laatste loodjes
Mieke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 9718

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 30 April 2015

Australie 2014-2015

Landen bezocht: