Verf, Verf, Verf, Verjaardagscadeau - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Verf, Verf, Verf, Verjaardagscadeau - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Verf, Verf, Verf, Verjaardagscadeau

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

12 April 2015 | Australië, Perth

Volgens mij is het alweer een week geleden dat ik voor het laatst iets achtergelaten heb op mijn prachtige blog, dus het is weer hoog tijd! Maar eigenlijk komt mijn afname in het aantal verhalen deze week omdat ik deze week elke dag tot over mijn oren in de verf heb gezeten. Afgelopen maandag en dinsdag zijn we nog bezig geweest in een ander huis van Michael in Kwinana (deel in zuiden van Perth) om deze zoveel mogelijk om te knappen zodat deze verkocht kan worden. Dat hield in: schilderen, schilderen en nog meer schilderen. Op dinsdagavond hebben we er een eind aan gebreid en het huis wordt komende week officieel op de markt gebracht.
Woensdag, donderdag en vrijdag stonden ook in het teken van de grote verfwoede, maar dit keer was het gewoon thuis. Het deel van het huis waar ik nu leef (de achterkant), gaat worden omgetoverd tot een Bed and Breakfast zodra ik hier weg ben, en daar zijn we nu alvast mee begonnen. De plafonds zijn geschildered, de deur naar buiten is weer in goede staat en ik ben momenteel bezig om alle deurkozijnen van deprimerend bruin om te toveren naar fris wit. En dat kost nogal wat lagen verf en ook heel wat precisie, gezien deze kozijnen 30.000 hoekjes, randjes en andere ongein hebben. Volgende week gaan we ook de muren schilderen en wordt als het goed is ook de vloer eruit geslagen. Grote veranderingen en het is even een puinhoop maar het wordt daarna echt een gave inrichting!

En nu natuurlijk voor het coole nieuws voor mij: gezien ik in mijn tijd hier in Australië flink wat gespaard heb en ik voor mijn verjaardag een mooie cadeaubon heb gekregen voor de HiFi winkel hier, heb ik gisteren een gloednieuwe Sony A6000 camera gekocht. Dit is een fantastische camera die mijn meer dan 5 jaar oude Nikon toch wel in de schaduw zet. Ik heb hier een hele gunstige aanbieding op de kop getikt waarbij ik de lens gratis bij de camera heb gekregen en deze camera kost in Nederland ongeveer twee keer zoveel als hier. De foto's bij dit verslag zijn genomen met mijn telefoon, dus schrik niet, maar de foto's bij de komende verslagen zullen hopelijk tijdschriftwaardig zijn.

En het is nu ook nog maar 2 weken totdat Pierre hier komt, jeej! :) Echt heel veel zin in. En zodra hij hier is, is het nog maar 4 weekjes en dan ben ik al weer terug in Nederland. De tijd vliegt echt voorbij, maar ik heb ook wel heel veel zin om iedereen weer te zien.

Het is de komende dagen hier nog steeds prutsweer, dus ik denk niet dat we veel gaan ondernemen, maar vanaf woensdag moet het weer beter worden en dan zal ik mijn camera op expeditie meenemen. Tot snel iedereen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australie 2014-2015

Perth adventure!

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2015

The last one

22 Mei 2015

De laatste dag

15 Mei 2015

Shoot numero dos :)

14 Mei 2015

Shoots! :)

12 Mei 2015

De laatste loodjes
Mieke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 9655

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 30 April 2015

Australie 2014-2015

Landen bezocht: