Van Denmark via Pemberton naar Margaret River - Reisverslag uit Pemberton, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Van Denmark via Pemberton naar Margaret River - Reisverslag uit Pemberton, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Van Denmark via Pemberton naar Margaret River

Blijf op de hoogte en volg Mieke

25 Maart 2015 | Australië, Pemberton

Na onze avonturen in Denmark hebben we gedag gezegd tegen Kylie en Alan en zijn verder gereden richting Margaret River (Westen van Australië). Onderweg nog even gestopt voor een paar foto's van een wilde emoe (even vergeten dat die hier ook voorkomen). Daarna ons reis vervolgd maar onderweg zijn we eerst gestopt bij de Bicentennial Tree in Pemberten. Dit is een van de super hoge Kerri Trees waar je zo goed als naar de top kunt klimmen. En niet zomaar klimmen, echt klimmen. Er steken een stel metalen staven uit de boom waaraan je je kunt vasthouden, maar voor de rest ga je op eigen arm- en beenkracht naar 65 meter hoogte. Naar beneden kijken is niet aangeraden. Vallen ook niet. Enfin, het was behoorlijk eng, maar het is wel een overwinning om helemaal naar de top te komen. Het uitzicht is geweldig (zie de foto's).

Na terug op aarde te zijn aangekomen - met knikkende knieën en zwetende handen - was het tijd voor een ouderwetse lunch op de parkeerplaats (echt kampeerstyle), dus dat hebben we in Pemberton nog maar even gedaan. Vol goede moed en wat minder adrenaline dan ervoor zijn we daarna dan eindelijk naar Margeret River gereden, waar we eerst even aan de kust hebben gekeken, daarna nog wat kangoeroetjes hebben opgezocht, gegeten hebben en daarna de camping op hebben gezocht voor een nacht kamperen.