Three day Rottnest Trip - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Three day Rottnest Trip - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Three day Rottnest Trip

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

07 Maart 2015 | Australië, Perth

Aaaaah, wat was het tof! We zijn woensdag tot en met vrijdag naar Rottnest geweest met de boot, het was heerlijk! Nou voordat jullie teleurgesteld raken over de foto's: ik heb het hele weekend alles gefilmd zodat jullie echt kunnen zien hoe het hier is. Ik ben druk bezig alles aan elkaar te plakken en ik hoop dat ik volgende week "Rottnest the Movie" af heb. Nog even wachten dus! :)

Maar toch even een korte update over wat we hebben gedaan. Op woensdag hebben we de boot in het water gelaten en zijn we rustig naar Rottnest gecruised. Het was een redelijk kalme oceaan wat het toch wat aangenamer maakt. Na aankomst hebben we eerst de kreeftenpotten gecheckt, en jawel: beet! Eén dikke kreeft die we George hebben gedoopt. We hebben George meegenomen naar het strand en hem daar meteen gekookt en opgegeten, verser krijg je het niet :) .. Na het karkas van George aan de meeuwen te hebben gevoerd zijn we gaan snorkelen. Het was wat fris dus we zijn niet heel lang gebleven, maar het was weer geweldig :) .. Einde van de middag zijn we naar het dorpje op het eiland gefietst en ben ik mijn eerste Quoakka's tegengekomen. Het zijn buideldieren ter grootte van een konijn maar ze springen als kangoeroes en ze zijn super tam en heel erg schattig. Ze komen rustig op je voeten zitten en eten zo uit je hand. Je moet nog oppassen, want ze zijn zo gewend aan fietsers dat ze geen centimeter voor je aan de kant gaan.

We hebben op de schommelende en klotsende boot geslapen en de volgende ochtend is Michael gaan surfen en ben ik lekker gaan chillen in de zon (de golven waren te hoog voor een beginneling als ik ^^). Daarna zijn we naar de volgende baai gevaren waar de grootste groep dolfijnen ever aan het cruisen was. Het waren naar schatting ongeveer 50 dolfijnen en het was echt helemaal te gek. Ze zwommen met de boot mee, doken onder ons door, helemaal relaxed. En omdat ze zo rustig en lief waren ben ik met mijn snorkel en flippers het water in gesprongen en heb ik met de onderwatercamera de dolfijnen kunnen filmen (dat zien jullie allemaal in "Rottnest the Movie". Het was een ongelooflijke ervaring en ik ben er nog helemaal ondersteboven van.

Na het dolfijnenavontuur is Michael nog even gaan surfen waarna we terug naar onze baai (Salmon Bay) zijn gevaren. Wederom naar het dorpje gefietst voor diner en na afloop weer onder de sterrenhemel op de boot geslapen.

Op vrijdag hebben we nog even de dolfijnen opgezocht en hebben we nog een keer de kreeftenpotten opgehaald. En wederom beet: Paul. Paul is met ons mee terug gevaren naar het eiland in een emmer water, omdat wij eerst nog wilden snorkelen. We zijn van de ene baai naar de andere gesnorkeld en hebben een hoop onderwateropnames gemaakt (wederom, zie de video wanneer hij klaar is). Na het snorkelen hebben we de boot opgeruimd en zijn we rustig terug naar Perth gevaren, hebben de boot uit het water gehaald en schoon gemaakt en hebben daarna Paul met een goeie knoflook-chili dip gebarbecued. Wat een geweldige dagen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australie 2014-2015

Perth adventure!

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2015

The last one

22 Mei 2015

De laatste dag

15 Mei 2015

Shoot numero dos :)

14 Mei 2015

Shoots! :)

12 Mei 2015

De laatste loodjes
Mieke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 9676

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 30 April 2015

Australie 2014-2015

Landen bezocht: