Een van de vele achterlopende reisverslagen - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Een van de vele achterlopende reisverslagen - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Een van de vele achterlopende reisverslagen

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

21 Februari 2015 | Australië, Perth

Ik begin bij het begin en ik geloof dat dat het uitgebreide verhaal moet zijn over het surfen, de koala en de slang! :)

Iets meer dan een week geleden alweer ben ik met Michael en Frida naar Floreat Beach geweest voor mijn allereerste surfles. Het was prachtig mooi weer en gelukkig niet al te veel mensen in de buurt die bleven kijken. Frida is naar surfkamp geweest en doet het al een flinke tijd dus zij heeft alles aardig onder de knie. Voor mij was het eerst de bedoeling om op de plank te liggen en tegen de golven in te peddelen. Maar gezien onze geweldig Wanneperveen-avonturen was dat niet echt een uitdaging, dus zijn we meteen overgegaan naar het meer interessante deel: het echte 'catchen' van de 'waves'. Eerst gewoon liggend op plank met de golf mee naar het strand komen zonder gigantisch hard op je smoel te gaan. Dat ging gelukkig de eerste paar keren goed, maar uiteraard verlies je ook geregeld je evenwicht en ga je face-first het zoute water in en worden je neusholtes goed gespoeld. Juist die momenten zijn de goede leermomenten, want face-first het water in gaan is vaak je eigen schuld. Na een flink aantal keer goed op het strand aangekomen te zijn was het tijd om te oefenen met opstaan terwijl je midden in een golf hangt en dat is wel wat pittiger. Het is 2x gelukt om heel even te staan voordat ik alsnog van de plank af kiepte maar het is echt super tof om te doen. De les wordt als het goed is deze week weer vervolgd :)

Na het surfen zijn we naar de Fremantle Markets gegaan om wat verse groenten en vers fruit te halen, en te leuk was dat de dierenbescherming aanwezig was om geld in te zamelen. En dat deden ze door mensen aan te bieden interactief met een koala, een wurgslang en een dingo te laten zijn. Dus wij ook! Eerst heel lief de koala geaaid en de dingo op de foto gezet, maar daarna uiteraard ook de slang uitgeprobeerd. Het was een relatief kleine slang, maar het is verrassend hoeveel kracht er in zo'n beest zit. Beter niet in je tuin tegenkomen! :)