Australia Day! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Australia Day! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Australia Day!

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 Januari 2015 | Australië, Perth

Jaaaaa, Australia Day, 26 januari, de dag waarop alle Australiërs vlaggen aan de auto's en huizen hangen, zich volgieten met alcohol, en de hele dag uitkijken naar het grote vuurwerk boven de stad. Volop genieten dus.

Ik ben in de ochtend eerst zelf naar Cottesloe Beach gegaan, hier werd een typisch Australische wereldrecordpoging ondernomen: zoveel mogelijk mensen op een opblaasbare slipper (Havaiana) in het water die allemaal voor 30 seconden met elkaar verbonden moesten zijn. Briljant. Gelukkig hebben ze het record wel verbroken, anders was het nogal sneu: 2210 mensen op de opblaas-Havaianas in de Indische oceaan. Ik geloof dat iedereen het overleefd heeft.

Om 3 uur ben ik naar Suzanne gegaan waar ik Frida (Zweeds meisje) heb leren kennen. We zijn hierna naar de boot gegaan en hebben de rest van de middag in de zon op het water doorgebracht. We zijn naar de South Bank gevaren waar je het mooiste uitzicht over de skyline van Perth hebt en vanwaar je ook het best het vuurwerk kon zien. We hadden garnalen, salades, fruit en stokbrood mee en het was een gezellige picknick in de boot. Om 8 uur begon het vuurwerk en het was mooi, maar niet zo mooi als het vuurwerk bij Defqon (voor zover ik kan oordelen aan de hand van jouw filmpjes broer ;) ) .. Het duurde een half uur en was zeker wel de moeite waard, het was al met al echt een super geslaagde dag :)