Onverwachte vrije dag :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Onverwachte vrije dag :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Onverwachte vrije dag :)

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

25 Januari 2015 | Australië, Perth

Vandaag had ik tot mijn grote genoegen een extra vrije dag. Mijn vroege opstaan en lang doorwerken werd gewaardeerd en dat resulteerde erin dat ik gisteren, zoals het hoort op een zondag, lekker uit kon slapen en mijn eigen gang kon gaan :)

In de ochtend ben ik eerst aan de slag gegaan met mijn nieuw verworven slice-recept. Het is een chocolade-caramel- kokos-achtige snack en het is meer dan hemels (ik zal het thuis ook een keer voor jullie komen maken). Je moet het niet te vaak eten want het is eigenlijk gewoon diabetes in vermomming, maar soms mag dat. Na een uurtje koken en bakken ben ik op de fiets gestapt en deze keer ging mijn tocht naar Herdsman Lake Park. Ik zag het op mijn kaart, had geen idee wat er daar te zien was maar soms moet je gewoon je verstand op nul zetten en gaan. De eerste indruk was niet heel erg bijzonder, een meertje, wat bomen, niet echt de standaard van natuurlijke schoonheid die ik hier gewend ben. Maar toen ik wat verder keek bleek dat er in het moeras en tussen de bomen de meest prachtige kleuren en weerspiegelingen te zien waren (zie foto's). Ook was het een schuilplaats voor een groot aantal watervogels die je, als je gewoon even stil bleef staan, overal kon zien zitten.

Na mijn avontuur in Hendsman Lake Park ben ik eerst weer naar huis gefietst omdat het gigantisch warm was. Ik heb mezelf even opgefrist, even genikst maar heb toen besloten om toch eindelijk eens die zonsondergang te gaan bekijken bij de skyline van Perth. En zo gezegd zo gedaan, de fiets weer gepakt en een half uur later stond ik in South Perth waar je aan de oever van de Swan River een prachtig uitzicht hebt over de skyline. Ik heb er een uur of 2 doorgebracht met mijn camera en de lokale vissers die daar ook hun stekje hebben, maar dikke pech: toen ik terug wilde fietsen zag ik dat mijn achterband volledig plat was. Balen, maar gezien het nog steeds lekker warm was, was een stuk lopen ook niet heel erg. Ik heb tussendoor de band een paar keer opgepompt om toch een paar stukken te kunnen fietsen, maar uiteindelijk was ik toch een flinke tijd later thuis dan gepland. En de nacht in Australië is gewoon anders: je blijft continu naar de grond kijken om te zien of er al slangen of andere beesten voor je fiets opduiken (gelukkig niet, maar toch).

In ieder geval ben ik weer heelhuids teruggekomen met een camera vol met mooie nieuwe foto's! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australie 2014-2015

Perth adventure!

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2015

The last one

22 Mei 2015

De laatste dag

15 Mei 2015

Shoot numero dos :)

14 Mei 2015

Shoots! :)

12 Mei 2015

De laatste loodjes
Mieke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 9631

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 30 April 2015

Australie 2014-2015

Landen bezocht: