American Sn... - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu American Sn... - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

American Sn...

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

21 Januari 2015 | Australië, Perth

Juist, zo afgebroken als de titel van dit verslag was ook de film die we gisteren in het park zouden gaan zien. Na mijn heerlijk relaxte vrije dag was het de bedoeling om met het gezin de film American Sniper te gaan zien in Kings Park. Gezien het hier zo heerlijk warm is elke dag, organiseren ze outdoors-bioscopen. Super concept: je neemt je eigen kussens en eventueel een deken mee, ze lenen je daar grote en comfortabele zitzakken en je zoekt gewoon je eigen plek op het grasveld waar je de film wilt zien. Ook neem je gewoon je eigen picknickmand mee: je zit ongeveer 2 uur voordat de film begint al op je eigen geclaimde stuk gras (als je later komt zijn de goede plekken al weg), maar in die twee uur ben je bezig om je eigen territorium af te bakenen en gezellig met z'n allen te picknick-dineren. Toen om 8 uur de zon onder was begon de film, maar we hebben er helaas niet meer dan een half uur van kunnen genieten. Al na 10 minuten film ging het scherm op zwart, en na 3x dezelfde scène te hebben gezien (uiteraard een scène waar iemand uitgebreid over zijn nek ging) en nog 20 minuten haperend te hebben volgehouden werd er meegedeeld dat de projector stuk was en de film afgelast. Of we allemaal zo vriendelijk wilden zijn om het park te verlaten en met onze tickets een andere film te gaan zien. Wat een domper, vooral omdat het een goede film lijkt en ik eigenlijk gewoon die film alsnog wil zien. Enfin, zodra die uit is in de winkels gaan we hem alsnog wel een keer kijken.

Vandaag is weer een gewone werkdag, al begint deze dag al redelijk ongewoon: het regent! En dan moet je niet denken aan de regen in Nederland, het zijn hier buitjes van 3 minuten waar een paar minuscule drupjes uit de lucht dwarrelen, maar voor Australië is het schokkend, gezien de zomers tot nu toe gortdroog zijn geweest, waarin er maanden achter elkaar geen druppel regen te bekennen is. Ben benieuwd wat de dag nog meer in petto heeft.

Zaterdag ga ik trouwens ook aan de slag bij een nieuw oppasadres. Gezien Suzanne (het andere au-pair meisje) in februari weer naar Nederland vertrekt heeft ze mij aanbevolen bij haar oppasadressen en neem ik vanaf zaterdag haar baantjes (2) over. Het zijn 2 Nederlandse gezinnen die zo nu en dan iemand nodig hebben om in de avond op te passen. Gezien ze hier ongeveer 4x zoveel per uur betalen voor een babysitter en de kinderen al in bed liggen als ik kom is het een ontzettend simpele manier om wat extra zakgeld bij te verdienen. Morgen ga ik even kort bij het eerste gezin langs om even kennis te maken. Ze wonen 2 straten verderop dus het is helemaal goed geregeld.