Terug naar het 'normale' leven - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Terug naar het 'normale' leven - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Terug naar het 'normale' leven

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

08 Januari 2015 | Australië, Dunsborough

We zijn inmiddels weer terug uit Dunsborough en het was wederom een super toffe vakantie. Na 2 dagen 'werk' zijn Elizabeth (dochter), Jackson (zoon) en Dan (vriend) ook naar het zuiden gekomen en dat was echt mega gezellig. Gezien er inmiddels 8 volwassenen aanwezig waren in het vakantiehuis had ik het genoegen om lekker wat uurtjes vrij te nemen en gezellig met z'n allen naar het strand te gaan. Gisterochtend zijn we terug naar Sugarloaf gegaan (die enorme rots in de oceaan) en zijn de jongens/mannen op jacht gegaan naar abalone (eetbare schelpen, normaal super duur). Ze hebben een bewijs wat ze toestaat om 20 schelpen te vangen en te houden voor eigen consumptie. Helaas stond er die ochtend super veel wind en was het behoorlijk gevaarlijk om ver de rotsen in te zwemmen, maar uiteindelijk hebben ze toch een stuk of wat gevangen (anti-climax: ze zijn niet bijzonder lekker). Na het abalone-avontuur hebben we de ochtend op het strand gespendeerd (waar vandaag een 3,5 meter witte haai gespot is, 10 meter uit de kust). Na de lunch hebben we een stuk gewandeld naar een strand verscholen tussen de rotsen waar verder niemand komt en hebben daar genoten van het weer, het uitzicht en het ultieme zomergevoel. Terug in het vakantiehuis hebben we een darts-toernooi gehouden en daarna een intrigerend Klop-toernooi (Fins spel waar je met een houten stok naar houten palen gooit, soort bowlen maar dan buiten). Na het diner hebben we nog een Australisch dobbelstenen-chocolade-toernooi er tegenaan gegooid en toen iedereen eindelijk moe en misselijk was zijn we toch maar gaan slapen.

Vanochtend ben ik met Elizabeth naar boogschietbaan gegaan en hebben een ochtend frustraties weggeschoten (niet echt frustraties, maar het was fijn om daadwerkelijk een keer te mogen schieten in plaats van het alleen maar te noemen). Het was heel gezellig en gaan het absoluut nog een keer doen. Na het schieten zijn we terug naar Perth gereden en morgen begint het normale leven weer. Voor zover je het normaal kunt noemen.