Haast, hectiek en hoofdpijn - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Haast, hectiek en hoofdpijn - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Haast, hectiek en hoofdpijn

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

03 Januari 2015 | Australië, Dunsborough

Inmiddels zijn we alweer 2 dagen terug in Australië. Even een korte terugblik op de afgelopen dagen, want in alle haast en hectiek van de afgelopen dagen is het schrijven er even bij in geschoten. Op de 31e hebben we op Bali niet veel meer gedaan dan relaxen bij het zwembad en genieten van de zon. Gezien iedereen die dag al vroeg naar bed ging ben ik zelf - in plaats van te wachten tot 12 uur - ook maar gaan slapen, dus van het Indonesische nieuw jaar heb ik niet veel meegekregen. Gelukkig heb ik nog wel van het Nederlandse en Duitse nieuw jaar kunnen proeven dankzij Skype :) .. De volgende ochtend (nieuwjaarsdag) waren we helemaal uitgerust en ben ik met Kirk (de vader) een tour gaan maken op een van die ellendige scootertjes (wel achterop). Het was tof om Bali ook op een wat langzamere snelheid te kunnen bekijken, ook al was het niet mijn meest favoriete manier van reizen. Deze dag was ook onze terugvlucht gepland, helaas waren de tijden niet helemaal praktisch: de vlucht zou om 7 uur 's avonds vertrekken en we moesten al om 11 uur uit het hotel uitchecken. Gelukkig konden we onze koffers bij de balie laten en hebben we de middag nog bij het zwembad mogen zitten, dus al met al was het nog aardig te doen. Na een paar goeie files zijn we dan toch op tijd aangekomen bij het vliegveld, alleen de vlucht was jammerlijk vertraagd. Niet bijzonder lang, maar met een kind van 3 die doodmoe is van een vakantie is elke minuut wachten een te veel. Uiteindelijk zijn we rond 8 uur toch vertrokken met een extreem koud vliegtuig. Ik heb uiteindelijk sokken als handschoenen moeten dragen omdat het zo vreselijk koud was. Ook had ik tegen die tijd een behoorlijke hoofdpijn ontwikkeld, zo'n dreunend gevoel waar je al je laatste energie aan kwijtraakt. Ik was dan ook erg blij om na het vliegen in de taxi naar huis te stappen. Na een relatief korte nacht was mijn hoofdpijn daarna nog steeds niet helemaal weg, maar er was geen tijd om te rusten omdat we direct die dag naar Dunsborough zouden vertrekken. Dus: snel wat ondergoed gewassen, auto ingepakt en op naar het zuiden, waar we dus gisteren zijn aangekomen. Vanochtend hebben we geluncht in Maraget River (de grootste stad hier in het zuiden). Nu is het wachten tot Grace wakker wordt van haar middagslaap en dan gaan we ontzettend genieten van de witte stranden en azuurblauwe zee. Helemaal aan vakantie toe, hihi :)