Secret Santa :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Secret Santa :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Secret Santa :)

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

22 December 2014 | Australië, Perth

Gisteren hebben we Secret Santa gevierd met de familie Bellerby (familie van Kirk's kant). Simpel genoeg houdt dat gewoon in dat je lootjes trekt en een cadeau koopt voor degene die jij hebt, alleen dan niet met Sinterklaas maar met Kerst. Maar, gezien wij op eerste Kerstdag naar Bali vliegen hebben we het gisteren alvast gevierd. En nog steeds, ondanks de kerstliedjes, de kerstversieringen en de cadeautjes onder de boom voelt het nog steeds niet als Kerst. Het was gisteren ongeveer 32 graden bij een strakblauwe hemel en dat doet de hele illusie van Kerst verdwijnen. Ook vieren ze het hier behoorlijk anders. De ochtend werd om half 11 afgetrapt met een aantal cocktails om iedereen in de stemming te krijgen. Daarna werd er een (door ons huisgemaakt) Kerstbuffet op tafel gezet, waaronder een hele ham, meerdere salades, peperdure garnalen en gehakttaartjes (van gourmetten hebben ze hier nog nooit gehoord). Het was allemaal super lekker, maar een kerstlunch is toch wel heel anders dan een gezellig kerstdiner met kaarsjes aan. Na de lunch was het tijd voor de cadeautjes, maar in plaats van er tijd voor te nemen werd iedereen een cadeau in de schoot geworpen en pakte iedereen tegelijk uit. Ik weet dus achteraf van de helft van de mensen niet wat ze gekregen hebben en de lol van 'Secret Santa' was na 5 minuten al voorbij. Niet heel erg persoonlijk dus. Inmiddels was het 2 uur in de middag en echt heet, dus iedereen is het zwembad in gedoken om meer bier en champagne te drinken. Aan het eind van de dag kwamen er nog wat vrienden van de familie langs om nog wat extra alcohol aan de dag toe te voegen, die eindigde in slap geouwehoer en gesnurk op de bank. Naar mijn idee niet de meest ideale kerstviering. Wel heeft de lieve kerstman mij een paar nieuwe slippers cadeau gedaan, want mijn oude paar kon echt niet meer door de beugel (zie foto's). Op woensdag vieren we nog met het gezin Kerstavond met cadeautjes, maar ik denk dat dat ongeveer op hetzelfde uitdraait als vandaag. We gaan het meemaken!