Kerstmis in Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Kerstmis in Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Kerstmis in Australië

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

10 December 2014 | Australië, Perth

Vandaag was weer mijn vrije dag en natuurlijk ben ik weer met mijn camera op pad gegaan. Het was mijn plan om vandaag wat van het 'oude Perth' vast te leggen, want uiteraard is niet alles hier wolkenkrabber. De buurt waar ik vandaag ben geweest heet Subiaco en het is op een 20 minuten lopen van waar ik woon (Shenton Park). Ik vind het zelf fijn om hier rond te wandelen, niet alles is even mooi, maar het ademt sfeer.

Vanuit Subiaco ben ik doorgelopen naar het centrum van Perth, omdat ik wat van de afzichtelijke Kerstdecoraties vast wilde leggen. Maar als je je 's ochtends in moet smeren met factor 50 en de rest van de dag loopt te puffen in je korte broek en je slippers, dan is het zien van kerstbomen en het horen van kerstliedjes gewoon een no go. Ondanks alle verwoede pogingen dringt de kerstsfeer hier gewoon niet door. De versieringen staan in schril contrast tegen de strakblauwe lucht en kerstmuziek verliest al zijn charme als je het door het geluid van de airconditioning moet aanhoren. Maar, voorlopig staat er geen andere zomerse Kerst op de planning, dus we moeten dus maar alles eruit halen wat erin zit. En dat betekent: een foto met de Kerstman! Gezien ik Sinterklaas dit jaar volledig gemist heb, heb ik een foto weten te scoren met de andere in rood geklede man met baard. Die gaat natuurlijk in de collectie.

Na mijn kerst-avontuur ben ik op jacht gegaan naar een nieuw shirt voor mijn korte broeken, omdat ik daar zin in had. Ik heb 2 mooie nieuwe gevonden in de uitverkoop van de uitverkoop (anders is het natuurlijk niet te betalen), een blauwe en een zwarte (komen vast binnenkort ook wel op foto's voorbij). Op de terugweg ben ik nog even door het park hier bij huis gelopen en heb hier nog wat wildlife gescoord: een overvliegende pelikaan en wat wilde schildpadden. De foto's bij het verslag zijn dus een beetje onsamenhangend, maar ze zijn in ieder geval allemaal van vandaag. Morgen gewoon weer werken, maar we gaan naar een Peppa Pig-voorstelling (soort sesamstraat, maar dan met varkens). Ik ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australie 2014-2015

Perth adventure!

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2015

The last one

22 Mei 2015

De laatste dag

15 Mei 2015

Shoot numero dos :)

14 Mei 2015

Shoots! :)

12 Mei 2015

De laatste loodjes
Mieke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 9696

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 30 April 2015

Australie 2014-2015

Landen bezocht: