Even helemaal niks :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Even helemaal niks :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Even helemaal niks :)

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

10 November 2014 | Australië, Perth

Gezien ik gisteren heb kunnen proeven van het Australische strandleven had ik voorgenomen om vandaag (mijn vrije dag), lekker met een handdoekje en een boek op het strand te gaan relaxen. Maar het eerste geluid waar ik mee opstond was een dikke onweersknal en een hoop regen. Niet erg lekker strandweer dus. Maar, vastbesloten om niet thuis te gaan zitten ben ik toch maar met mijn camera op stap gegaan en ben met de trein naar Cottesloe Beach gegaan (10 minuutjes hier vandaan). Daar aangekomen was het eigenlijk wel weer wat zonniger, maar de zeewind maakte het behoorlijk fris (ook al zien de meeste foto's er wel gewoon exotisch uit). Ik heb een flinke wandeling langs het strand gemaakt (dat in tegenstelling tot de drukte van gisteren helemaal leeg was). Daarna nog een stukje de buurt in gelopen maar toen het weer begon te regenen heb ik de trein teruggepakt naar Claremont (ander stadsdeel, hier is een winkelcentrum waar je de broodnodige dingen kunt kopen). Ik wil namelijk een kaart van Perth, een gedetailleerde kaart, want alles lijkt hier zo verschrikkelijk veel op elkaar. En op de goede gok hier gaan lopen is geen goed idee, want het openbaar vervoer is vrij beroerd. De trein rijdt alleen in 1 rechte lijn heen en terug en als je dus van het treinspoor wegloopt heb je alleen nog een stel oude bussen die rijden, en die zijn niet altijd even goed te vinden. Maargoed, in Claremont hadden ze alleen kaarten met de hoofdwegen of een boek van een paar kilo waar juist weer veel te veel informatie in stond. Dus missie kaart is vandaag mislukt, ga morgen of overmorgen nog maar een poging doen. Ik ben vanaf Claremont naar huis gelopen (dik een half uur) en heb onderweg nog een paar papegaaien gespot, die hier dus blijkbaar in aantallen rondvliegen zoals de duiven in Nederland. Maar, dat maakt het voor mij niet minder bijzonder. Ik heb nu nog lekker een paar uur niks, morgen weer een gewone werkdag :)