Seriemoordenaars - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Seriemoordenaars - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Seriemoordenaars

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

07 November 2014 | Australië, Perth

Oke, ik heb vandaag uitgevonden waarom er seriemoordenaars op deze wereld rondlopen. Er is maar 1 antwoord: pak-overhemden strijken. Ik heb er geen woorden voor wat een geneuzel het is om die dingen kreukvrij te krijgen. Bij elk nieuwe overhemd (waar ik juist meer kreukels in maakte dan eruit haalde) wilde ik het liefst een hakbijl ergens inzetten. Meerdere malen. Met brute kracht. En ik denk oprecht dat meer mensen op deze wereld hier gelijksoortige verschijnselen van vertonen. Elke strijkbeurt opnieuw
Anyway, mijn gevecht met de overhemden heeft me vandaag mijn vrije uurtjes gekost (wanneer Grace met middagslaap is), maar ik heb toch nog een toffe foto kunnen schieten (zie foto). Het zijn 2 met uitsterven bedreigde papegaaien (ik zal morgen de echte naam van ze opzoeken, want het zijn eigenlijk geen papegaaien).
Verder was het vandaag koud. Hollands koud: lange broek, dikke trui, 20 graden op de thermometer, je kent het wel. Hoewel, de meeste mensen zullen zich er niet in herkennen, maar als een die-hard koukleum kan ik meedelen dat het vandaag anti-Australisch weer was. Daar tegenover staat wel dat het zondag 34 graden wordt. Misschien toch maar die korte broek bij de hand houden.