Korte update - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Korte update - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Korte update

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

04 November 2014 | Australië, Perth

Vandaag was rustig. Ik heb vanmorgen een ronde gelopen met Suzanne om erachter te komen waar de kindersporthal is, waar ik Grace om half 11 mee naar toe heb genomen. Het komt er op neer dat je 9 Dollar betaalt om je kind 45 minuten lang te laten klimmen op toestellen waar je zelf het toezicht bij moet houden. Best leuk, niet heel spectaculair. Wat leuker was, is dat vandaag de Melbourne Cup werd gehouden. De Melbourne Cup is een van de grootste paardenraces van de wereld en iedereen in Australië legt op deze dag (ongeoorloofd) rond een uur of 11 het werk neer, kijkt de paardenrace (die ongeveer 3 minuten duurt) en ziet deze race als excuus om de rest van de dag te verzaken en vooral veel te drinken. Ook zien de Australiërs de Melbourne Cup als de dag waarop je je beste Zondagse kleding aan doet, als is die kledingstijl hier meer gedefinieerd als het te koop lopen met wat de natuur je geschonken heeft (voor de vrouwen althans). Anyway, het was leuk om een keer meegemaakt te hebben. Verder heb ik vanmiddag wat gelezen (Grace sliep van 1 tot 4) en daarna nog even gespeeld, gebadderd en gekookt. Morgen is Grace weer naar school en dan ga ik waarschijnlijk een ritje maken met de trein (ik weet nog niet of hij richting strand of stad gaat, maar dat zoek ik morgenochtend nog wel uit). Ik ga nu in ieder geval naar bed, maar ik hou jullie op de hoogte! :)