Parrots, pools and playgrounds - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu Parrots, pools and playgrounds - Reisverslag uit Perth, Australië van Mieke Rozeman - WaarBenJij.nu

Parrots, pools and playgrounds

Door: Mieke Rozeman

Blijf op de hoogte en volg Mieke

01 November 2014 | Australië, Perth

Hoe heerlijk is het als je wakker wordt, je je raam open doet voor wat frisse lucht, en in plaats van een mus zit er een prachtige groene papegaai zich te verbazen over je dufheid (want ja, er zit nog steeds een beetje jetlag in elke ochtend). Het gevoel van leven in een paradijs is hier zo sterk: er zitten papegaaien in de bomen, katten vangen hier geen muizen maar gekko's en in plaats van nieuws over nieuwe belastingen staan hier de haaienaanvallen op de voorpagina (oke dat is niet helemaal een paradijsgevoel, maar wel interessant). Dat is wel een ding: je moet hier dus echt niet in de zee gaan zwemmen, want de 'great whites' zijn hier blijkbaar erg actief, vooral in dit jaargetijde. Maar dat geeft niet, gezien ieder huis een eigen zwembad heeft (daar is dat paradijsgevoel weer).
Even over de dag: we zijn 's ochtends naar de markt geweest waar we gezellig hebben ontbeten. En dat is niet een markt met kibbeling en kaas maar een markt met de meest exotische soorten fruit, grote vissen en ja, ik moet het toegeven: ook een bratwurst-kraam. Daarna hebben we thuis met z'n allen gezellig zitten kletsen en toen Grace naar bed ging voor de middagslaap heb ik lekker even gezwommen in het zwembad en genoten van de strakblauwe hemel. Ik ben ook nog met Suzanne (de moeder) naar een vriendin van haar geweest een paar straten verderop en als ik maandag mijn nieuwe telefoonnummer krijg brengt zij mij in contact met een ander Nederlands au pair meisje hier in de buurt. Zij kent nog meer Nederlandse au pair meisjes hier, dus dat zou wel heel leuk zijn. Verder hebben we gisteren nog even op de speelplaats gespeeld (waar je uit moet kijken voor overstekende schildpadden, jawel) en hebben we 's avonds nog gezellig getafeld. Wat we vandaag gaan doen weet ik niet, maar het zal vast wel weer geweldig worden. Ik hou jullie op de hoogte! :)